Reiskriebels

Don't dream your life, but live your dream!

Laatste berichtje uit Nicaragua

30 november
Aan het relaxte leventje hier kon ik wel wennen. Nadat ik had uitgeslapen en ontbeten, genoot ik in een van de strandstoelen van de zon. Ik zwom wat, ontmoette leuke nieuwe mensen en wisselde dit af met lezen. ’s middags had ik een massage en kwam ik erachter dat ik toch een beetje verbrand was. ’s avonds at ik in het restaurant van het hostel en daarna ging ik lekker slapen.

1 december
Vandaag zou ik van Laguna de Apoyo via Granada naar Isla Ometepe reizen. Ik moest wachten op de shuttle en kon nog even een paar Nederlandse series kijken. De shuttle reed richting Granada en vroeg aan mij naar welke reisorganisatie ik gebracht moest worden, wist ik veel!? Gelukkig kwam de chauffeur daar al snel achter en bracht mij daar naar toe. Ik had een uurtje in Granada en kwam het Nederlandse koppel uit Leon tegen. Ik zocht een pinautomaat op, kocht een lokale lunch en vertrok toen richting Isla Ometepe. We werden afgezet bij de ferry en na nog eens anderhalf uur kwamen we aan op het eiland. Ik ging op zoek naar een hostel en had deze al snel gevonden. In het hostel ontmoette ik een Duitser en een meisje uit Kroatie. Met hun ging ik savonds gezellig pizza eten en die smaakte heerlijk.

Zaterdag 2 en zondag 3 november
In het weekend deed ik niet veel meer dan eten, chillen, in mijn hangmatje liggen lezen en series kijken. Echt vakantie!

Maandag 4 november
Ik werd al vroeg wakker en ging bij het lokale restaurantje ontbijten. Hierna pakte ik mijn tas in en samen met de Duitse jongen vertrokken we richting de ferry. We kochten nog een smoothie voor onderweg en konden meteen de boot op. In San Jorge namen we afscheid en ging hij richting Managua en ging ik richting Rivas. Ik wou in eerste instantie een taxi nemen, maar omdat iedereen een te hoge prijs noemde nam ik de bus. Net zo makkelijk ook eigenlijk. In Rivas stapte ik over op een andere chickenbus en binnen twee uur was ik in Granada. Hier liep ik naar het hostel en merkte ik wat het Nederlandse stel al had gezegd, de mannen hier roepen, fluiten en zeggen van alles om je aandacht te krijgen. De sfeer is daardoor veel minder gezellig dan dat ik had gehoopt. In het hostel kwam ik erachter dat het zwembad werd geverft en dat ik er tot donderdag niet in kon. Ik lunchte op een gezellig pleintje en kon daarna naar mijn kamer. Dit hostel is eerder een hotel dan een hostel. Het is werkelijk enorm! Toen ik even had geralaxed besloot ik nog even naar het chocolademuseum te gaan. Hier proefte ik cacaothee met honing en kaneel en dat was heerlijk! Ik zocht een supermarkt op en daarna genoot ik van mijn avondeten. ’s avonds keek ik een kerstfilm op Netflix en toen ging ik slapen.

Nog twee dagen in Granada waarbij ik nog een paar dingen op het programma heb. Zo ga ik de Masaya vulkaan bekijken en wil ik misschien ook nog even naar de markt in Masaya. Er is een gratis wandeltour en je kunt de kerk op voor 1 dollar. Donderdagochtend vlieg ik om zeven uur ’s ochtends via Panama City en de Dominicaanse Republiek naar Dusseldorf. I’ll be home for christmas <3 Dit was dus mijn laatste verhaaltje. Ik heb onwijs genoten van deze prachtige reis, ik heb onwijs veel dingen gezien, gedaan en geleerd. Bedankt voor het lezen en het volgen van mijn reis! Heel veel liefs, Marleen

• 5 december 2017

Previous Post

Next Post

Comments

1. Hinke koekoek 18 december 2017 - 9:25 pm Reply

Hallo Marleen , betekent dit het einde van je reis of ga je nog weer weg? Ik wens je samen met jou familie fijne kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar toe. Heb genoten van je reisverhalen.

2. alie homan 7 december 2017 - 11:19 am Reply

Dag Marleen,
    Ik vond het voor een meid alleen een hele “onderneming”. Maar als je zoiets wilt moet je het doen als je jong bent zonder… Ik heb veel van jouw verhalen gelezen en ik geloof jou dat het veel indrukken over het leven in andere landen, culturen e.d. heeft achtergelaten bij jou.
    Maar wat ik ook las, luchjes, hapjes e.d. misschien kun je ons nog een keer kookles geven.
    Het is voor pap, mam en zus fijn dat je terugkomt (tranen). Ik zie jou wel ergens weer

3. PAP EN MAM 5 december 2017 - 7:07 pm Reply

Zeker Marleen, Rianne heeft helemaal gelijk. Wij zijn ontzettend blij dat je met de feestdagen weer gewoon thuis bent. Kom vooral weer veilig thuis. Liefs xxx

4. Karin 5 december 2017 - 6:27 pm Reply

Bereid je maar vast voor op de kou hier! En toch wel heel fijn dat je met kerst en oud & nieuw thuis bent! We hebben je gemist <3

5. Rianne Roelfs 5 december 2017 - 5:45 pm Reply

Hallo Marleen, een veilige terugreis gewenst .
    Je pap en mam vast blij dat je met kerst thuis bent.