Reiskriebels

Don't dream your life, but live your dream!

Vinh Long – Saigon – Nah Trang

08-02-2014

We werden wakker en gingen eerst opzoek naar het busstation. We moesten en zouden vanavond naar een andere plaats gaan, Can Tho of misschien zelfs al Nah Trang. Busstation was lastig te vinden, maar uiteindelijk vonden we het. Je kon geen ticket boeken, alleen maar hopen dat er een plekje was en dan in de bus betalen. We zouden aan het eind van de middag terug komen. Eerst maar is ontbijten, maar waar doe je dat is een toeristen onvriendelijke stad, bij de supermarkt! Ik kocht een klein doosje kellocs en twee bakjes yoghurt. Mehdi leefde op koekjes. Toen gingen we met de ferry naar een ander eilandje in de mekong delta hier was het heel groen en mooi! We reden rond maar kwamen er al snel achter dat we niet heel ver het binnenland in konden gaan. Overal was water en veel grond werd gebruikt voor fruitteelt, we zouden dus niet verdwalen en niet in the middle of nowhere terecht komen, dat wat we nou juist wilden! Dan maar lunchen bij de homestay van gisteren, het eten viel tegen maar misschien kwam dat ook wel omdat er net een trouwfeest was geweest. Veel dronken mannen en vrouwen in prachtige jurken. Het restaurant was wel een rommeltje door het feest.. We besloten terug te gaan naar het busstation en een ticket te boeken naar Saigon. Dit was volgens de niet Engels sprekende man onmogelijk. De vrouw van ons hotel kon wel een ticket boeken en daardoor zaten we om vijf uur in de bus. Hiervoor hadden we nog even gegeten bij een snackbar en de scooter terug gebracht. Ook probeerden we de vrouw van het reisbureautje te bellen zodat ze een busticket naar Nah Trang kon boeken, zo zouden we niet nog meer tijd verspillen. Toen we na drie uur in HCMC aankwamen, eerder dan gedacht, namen we een taxi naar het reisbureau. Om twintig voor negen stapten we binnen, alles was geregeld, nu om tien over negen, zitten we in een slaapbus naar Nah Trang. YES