Reiskriebels

Don't dream your life, but live your dream!

Halong Bay dag 1

20-02-2014

Om half acht ging de wekker, om kwart voor acht was ik klaar voor het ontbijt, Mehdi was alleen erg traag. Later bleek het een miscommunicatie te zijn, hij dacht dat we zouden ontbijten met koekjes terwijl ik dacht dat we in tien minuten wel in het hotel konden ontbijten. Het zonnetje scheen gelukkig wel en nadat Mehdi een soort van zoete bolletjes deeg op een stokje voor me had gekocht was mijn humeur weer goed. Het busje van lemon cruise kwam redelijk op tijd en toen moesten we drie uur rijden naar Halong Bay. Natuurlijk hadden we een stop bij een toeristische winkel met alleen maar troep en natuurlijk moesten we in Halong city nog op van alles en nog wachten. Maar de zon scheen dus we genoten! We gingen met een klein bootje naar een grotere boot. We werden ontvangen met thee en daarna konden we inchecken in onze kamer 107. Heerlijk bed met een lekkere grote warme douche. Alleen jammer dat het zo koud was. We hadden lunch op de boot, goed verzorgt. ’s middags hadden we een heel activiteitenprogramma. We gingen eerst naar een grote cave. Op zich heel indrukwekkend, maar het was zo druk dat je voetje voor voetje er door heen schuifelde. Hierna kregen we tijd om te kajakken. Wel een beetje eng met al die grote boten maar wel erg leuk! Hierna gingen we naar een eiland met een strand en een berg, ti top. Vanaf de berg zagen we de zonsondergang en natuurlijk hadden we een prachtig uitzicht over Halong Bay. Echt genieten, zo mooi! Hierna werden we terug gebracht naar de grote boot. Onze gids liet zien hoe je traditionele springrolls maakt, hierna hielpen we mee en uiteindelijk aten we ze op tijdens het avondeten. Het avondeten bestond vooral uit vis en andere dieren uit de zee, voor mij een goed moment om het is te proberen. Op zich best lekker! ’s avonds dronken Mehdi en ik een cocktail terwijl we keken naar de anderen die karaoke deden. Toen we hoorden dat het ontbijt al om zeven uur was besloten we voeg redelijk op tijd naar bed te gaan.