Reiskriebels

Don't dream your life, but live your dream!

Duiken in Nah Trang

10-02-2014

Vandaag was het eindelijk zo ver! Ik en Mehdi zouden gaan duiken, ik voor de eerste keer voor Mehdi was dit al een van de veertigste keren ofzo. Mehdi deed daarom ook een fun-dive en ik ging voor de scuba dive met fun dive als er tijd genoeg was. Ik zou vier verschillende skills leren en hopelijk ook nog wat visjes zien, een beetje zenuwachtig was ik wel!

De wekker ging om zes uur, joepie! Om half zeven zaten we in een restaurant voor ontbijt het duurde allemaal wel wat lang, uiteindelijk waren we precies om zeven uur bij de duikschool. We keken nog even in theorieboek over duiken en om kwart over zeven kwam een busje ons ophalen. We werden naar een haventje gebracht naar een boot. Hier zag ik ook Lia, mijn duikinstructrice voor die dag, en een Nederlands meisje die Lia zou assisteren. Voor mij dus lekker makkelijk en ik kon alles in het Nederlands vragen! De boottocht duurde 45minuten en in die tijd aten we wat fruit, dronken thee en kreeg ik een hele uitleg over mijn duikbenodigdheden. Omdat ik niet alleen een fundive deed maar ook echt iets wilde leren, lieten ze me alles zelf in elkaar zetten en klaarmaken voor de duik, best veel en best spannend. Uiteindelijk ging Mehdi eerst het water in met zijn duikinstructeur en de boot bracht ons naar een ondiepere plaats. Wel spannend hoor! We sprongen het water in en eerst was het echt even wennen! Heel gek dat je niet normaal ademt maar door een mondstuk en dat je dus niet door je neus kon ademen. De eerste duik was niet echt een succes, wel erg leuk om skills te oefenen, maar de eerste 3 keer dat ik mijn mondstuk uit mijn mond moest doen, zwom ik automatisch omhoog omdat ik bang was dat ik geen lucht krijg. Toen ik mijn bril moest afzetten spuugde ik automatisch mijn mondstuk uit en ik kneep de handen van Lia zowat fijn. Gelukkig na een tijdje gerelaxt te hebben op de boot, van honderd en 1 mensen extra uitleg en tips gekregen te hebben, ging de tweede duik veeeeeel beter. Ik was rustiger en daardoor waren de skills makkelijker en leuker. We zwommen heel dicht bij koraal en zagen ook nog wat mooie visjes! Een super ervaring! Ik had de kans om hier mijn PADI te halen, maar in twee dagen denk ik niet dat ik er echt iets van opsteek, daarom besloot ik dit niet te doen en in Nederland te kijken wat de mogelijkheden zijn. Mehdi vond het een beetje tegenvallen, hij had niet heel veel visjes gezien en had natuurlijk ook al veel meer ervaring. Nadat we met de boot terug werden gebracht naar de duikschool schreef Lia in een boekje wat ik die dag geleerd had, hoe diep we hadden gedoken en nog wat extra informatie. Hierna gingen we terug naar het hotel voor een middagslaapje. Om vier uur besloten we wat te gaan eten, ja echt een ideale tijd… We vonden een straatje met een marktje en aten street-food. Ik had sushi en Mehdi had soep. Rekenen kunnen ze hier niet bepaald goed, je ziet iedereen met een rekenmachine en als ze dat niet hebben, maken ze ontzettend veel rekenfouten. Gelukkig kunnen wij wel rekenen en we betaalden dus ook het eerlijke bedrag. ’s avonds keken we een film, we hadden nog niet echt honger, uiteindelijk hebben we het avondeten overgeslagen, oeps… Morgen kunnen we lekker uitslapen!!!