Reiskriebels

Don't dream your life, but live your dream!

Genieten op Koh Tao

24-02-2014

Om vier uur werden we wakker gemaakt en uit de trein gezet. We moesten een uurtje wachten en toen gingen we, met teveel mensen in een te kleine bus, onderweg naar de pier. We konden meteen doorlopen naar de boot. Drie uur waren we onderweg op een niet al te grote boot. Mehdi en ik waren allebei misselijk. Op Koh Tao aangekomen merkte ik dat Mehdi erg op zijn plaats was, hij was hier al veel vaker geweest en wist waar hij heen wou. Hij parkeerde mij met alle tassen bij een Franse bakker, inmiddels wist hij dat ik erg chagrijnig zou zijn zonder ontbijt, zelf ging hij opzoek naar een motor. Die had hij snel gevonden en bracht eerst de tassen naar de kamer. Daarna haalde hij mij op en de kamer zag er goed uit. Er is zelfs een zwembad waarin mensen oefenen met duiken. Jammer dat er alleen een koude douche is maar op zich heeft het ook wel weer wat. Beter een koude douche terwijl het 30graden is dan een warme douche terwijl het ijskoud is buiten zoals in Hanoi. We lunchten met typische Thaise gerechten, pad thai en kip rijst en cashewnoten. Daarna gingen we, nou ja vooral ik, het eiland verkennen. De wegen hier zijn erg stijl en niet erg goed, maar dankzij de rijkunsten van Mehdi overleefden we het. De stranden zijn klein, een soort van baaitje maar wel super mooi! Het water is ook erg helder! ’s middags relaxten we lekker bij het zwembad en daarna hielden we een verlaat middagslaapje. ’s avonds liepen we over de boulevard, erg gezellig, over het strand en daarna aten we lekker goedkoop. We dronken op het strand nog een cocktail, onder de sterrenhemel, met een lekker muziekje en mensen die een vuurshow deden. Nu lekker slapen en morgen lekker zwemmen en bruinbakken!