Reiskriebels

Don't dream your life, but live your dream!

Bus en boot reis

24-12-2013

Vandaag vertrokken we uit Krabi en gingen we naar Koh Samui een lange reus van de west kust naar de oost kust.

De dag begon rustig, om half tien kwamen we uit bed. Tassen inpakken en ontbijten. We werden zowaar tien minuten te vroeg opgehaald net een soort oude open schoolbus. Waar we terecht zouden komen wisten we niet. Na een uur werden we afgezet en moesten we een half uur wachten, toen kwam er een normale bus. Deze zou ons weer naar Surathani brengen, dit zou ongeveer drie uur duren. Rond half vier kwamen we aan bij de zee, het leek alleen meer op de Waddenzee dan op de golf van Thailand.. om half vijf vertrokken we in een overvolle misselijkmakende boot naar Koh Samui. Rond zes uur kwamen we hier aan, deze keer moesten we zelf bij ons hotel zien te komen. Genoeg taxies die ons wilden meenemen. 800baht vonden we alleen wel een beetje veel, maar ook hier was een oplossing voor. De taxichauffeur had binnen de kortste keren nog drie mensen gevonden die dezelfde kant op moesten, nou hoefden we nog maar 500baht te betalen. Na drie kwartier kwamen we aan in onze bungalow, het zag er weer gezellig uit. Eerst maar is wat eten en omdat het kerstavond was, mocht het allemaal best iets duurder. Vooraf kregen we warm stokbrood met knoflooksaus, hoofdgerecht had ik greencurry en Tess had iets met kip. Het nagerecht hebben we bij een ander restaurantje gegeten, gefrituurde banaan met honing! Hierna liepen we terug naar onze bungalow, het plan was om nog uit te gaan, er was een strand feest. Maar ik was echt afgereisd en sliep binnen de kortste keren. Fijne kerstdagen allemaal!!!!