Reiskriebels

Don't dream your life, but live your dream!

Boottrip Koh Samui – Koh Phangan

29-12-2013

De zee is veel ruiger dan aan de westkust van Thailand, vandaag moesten we weer op een misselijkmakende boot, deze keer ging de reis naar Koh Phangan. Om half tien werden we wakker en hebben we onze tassen ingepakt, dat gaat echt iedere keer weer makkelijker. We besloten dat we na drie dagen geen ontbijt of ontbijt op bed, we wel weer een iets luxer ontbijt mochten. Continental breakfast in het restaurant van het hotel. Een kopje thee, toast met jam en vers fruit. We moesten nog een uurtje wachten, tot half twaalf, toen werden we opgehaald met een minibusje. Die bracht ons naar de boot, de boot ging pas om half twee, dus besloten we maar wat te gaan lezen. Vandaag hadden we een beetje geluk, want om kwart voor een was er een boot voor 150 mensen naar Koh Phangan, het was allemaal nogal onduidelijk maar door snel te reageren, konden we met deze kleinere boot mee. In plaats van dat we nu om half twee vertrokken kwamen we om twee uur aan, ideaal dus! Toen moesten we nog naar onze ‘cosy bungalow’ zien te komen. We konden bellen en dan kwamen ze ons ophalen, maar wij besloten in een tuktuktaxi te gaan. Ontzettend onduidelijk, maar uiteindelijk waren alle mensen gesorteerd op bestemming en konden we vertrekken. Wij werden als eerst afgezet in the middle of nowhere. Al viel het achteraf best mee. We zaten aan de zee met een gezellig restaurant. Eerst de bungalow bekeken. Zag er allemaal goed uit, op de salamander en het licht in de badkamer na. Ook jammer dat er precies 1 stopcontact is, voor de ventilator. Maar we hebben tenminste schone bedjes zonder zand. Eerst maar even lunchen, kip en hamburger met friet, kan allemaal hier. Daarna hebben we even over het strand gelopen. Ook het avondeten hebben we in het hotel gegeten, Thais lekker goedkoop. Van Dorine hoorden we over een jungleparty en we hebben meteen de taxi besproken, goed geregeld door het hotel. Nu is het avond en genieten we van de muziek van zowel de bar links als rechts van ons, hopelijk gaat dit niet de hele nacht zo door… om half elf vertrekken we naar de jungle, dat wordt goed insmeren met dat stinkende antimuggenspul. Ben benieuwd of je hier in de jungle net zo kunt feesten als op het strand!