Reiskriebels

Don't dream your life, but live your dream!

Verhuizen, shoppingcenter

Leuke man die het hostel runt! Wel vreemd dat hij ’s ochtends een volle haardos heeft en ’s avonds kalend is… Ontbijten in een klein café met warme jus orange,  Mehdi mag geen ijs. Hierna pakten we onze tassen in en gingen opzoek naar een taxi. We vonden een taxi met een gekke chauffeur. Hij veroorzaakte een file om te vragen waar we heen moesten en heel veel onduidelijke slecht Engelse grapjes te maken. Daarna zong hij in een vreemde taal en deed overdreven vrolijk, ik kon er wel om lachen. We kwamen in de straat aan die volgens de reusgids veel goedkope adresjes had. We liepen bij verschillende hostels, hotels en guesthouses binnen, Mehdi met mijn backpack.  Het ging hem allemaal niet snel genoeg,  oké oké je hoort mij niet klagen :) toen we uiteindelijk besloten welk hotel het moest worden kwam er een man aan lopen. Hij zei dat hij een goedkope kamer had met raam, airco, tv etc. Kijken kon geen kwaad. Het zag er goed uit, nog wat onderhandelt over de prijs en toen hadden we ons guesthouse gevonden. We besloten wat te gaan eten en opzoek te gaan naar de Nederlandse gebouwen in Malakka.  Het eten was makkelijk te vinden,  genoeg restaurantjes hier. Ik at pizza en Mehdi had voor de verandering soep. Toen de Nederlandse gebouwen, we verdwaalden en kwamen bij een fort uit, uit de Portugese tijd. Ook leuk om te zien, maar niet waar we naar opzoek waren. Het was vier uur ’s middags maar het was super warm, we rustten uit in een parkje en daarna besloten we terug naar het hotel te gaan. We hadden onderweg een bioscoop gezien en besloten dat we ’s avonds naar de film zouden gaan. Eerst snel iets eten, lekker ongezond, Mac Donalds. De bioscoop was boven in het shoppingcenter,  we kwamen langs restaurants,  winkels,  kermis dingen en heel veel kleine kraampjes met van alles en nog wat. De bioscoop was 5 minuten voor aanvang totaal leeg, op ons na. Pas tijdens de reclames kwam iedereen binnen, zodra het einde van de film in zicht kwam verlieten de meeste mensen de bioscoopzaal ook alweer. Deze zaal was niet zo bijzonder, vergelijkbaar met Nederland, alleen de stoelen zaten beter! Na de film gingen we lekker slapen!