Reiskriebels

Don't dream your life, but live your dream!

Van Langkawi naar Kuala Lumpur

11-01-2014

Vandaag zouden we van Langkawi naar Kuala Lumpur vliegen. We ontbeten bij het bakkertje van gisteren en Mehdi trakteerde, dat is natuurlijk altijd goed! Hierna reden we een beetje rond met de scooter en kwamen bij een haven met heel veel kleine bootjes. Dit waren allemaal boten voor dagtripjes. Wij kochten alleen wat te drinken en genoten van het uitzicht. Om half vier brachten we onze scooters terug en haalden onze backpacks op bij het hotel. We namen een taxi naar het vliegveld. Op het vliegveld waren wat winkels en restaurants. We moesten eerst onze tickets printen en toen genoten we van een massage in een , massage stoel. Nog even contact leggen met het thuisfront en een hot chocolate met karamel van de Starbucks. Ons vliegtuig vertrok om 19.50 en om 19.25 kwamen we aan in de goede hal, we waren nog bijna te laat en een moment dachten we zelfs dat we het vliegtuig gemist hadden. De mensen hier waren niet erg behulpzaam en vriendelijk, maar uiteindelijk kwam alles goed. In het vliegtuig kregen we een gratis komedie show. Drie Aziaten die op commando van een geluidsfragmentje een handeling uitvoeren die je moet uitvoeren bij noodgevallen, hilarisch! Na een uur en vijf minuten waren we al over Kuala Lumpur heen gevlogen, ik had de tweeling torens al gezien, en landden we op het vliegveld van Kuala Lumpur. Waren onze tassen ook meegekomen? Na een half uur wachten bleek ook dit goed gegaan te zijn. Nu moesten we nog een half uur met de dure trein, of een uur met de goedkope bus. Wij kozen de bus en betaalden voor een uur minder dan twee euro. Toen namen we een taxi naar Back Home Kuala Lumpur. Een hostel dat we vonden in onze reisgidsen, we hebben dezelfde reisgids in allebei een andere taal. Het hostel zat vol, maar zo vriendelijk als ze hier zijn verwezen ze ons door naar de buren. Reggae Mansion. We kregen wat korting op de kamer omdat het al na elf uur was en wat was het hier prachtig. Een enorm groot oud hotel met een bar, restaurant en bioscoop. We aten pizza in het restaurant en dronken nog wat en toen gingen we lekker slapen.