Reiskriebels

Don't dream your life, but live your dream!

Georgetown en omgeving

04-01-2014

Om tien uur had ik afgesproken met de jongen van gisteren. Om negen uur ging mijn wekker en ik had eigenlijk prima geslapen in deze dorm. Geen gesnurk, mensen doen zachtjes als ze er in of uit lopen, gewoon als een grote familie. Ik wou mijn dag beginnen met een douche en had rekening gehouden met een wachttijd. Ik had geluk, de douche was vrij. Toen lekker ontbeten, alles inbegrepen. Thee, brood met jam, fruit, koud water. Makkelijk contact met iemand uit België die maandag naar Kuala Lumpur vertrekt. Misschien ga ik wel mee.. En om half tien was mijn Pakistaanse vriend er al. Snel even mijn bord en kopje afgewassen, mijn tas ingepakt en toen konden we gaan. Op naar het strand. Het was heerlijk warm en er was een blauwe lucht. Ik dacht dat we zouden lopen, maar het mooie strand bleek aan de andere kant van het eiland dus gingen we met de bus. Er kwam nog een oude man voor me staan, ik schrok eerst een beetje, maar hij wou alleen even ‘you look nice’ zeggen. Nog wat kinderen die ‘goodmorning’ zeiden en mijn dag was goed! We zaten zo,n veertig minuten in de bus, de jongen wees me de bekende winkelcentra, dure hotels, oude tempels en mooie bekende plekken. Toen waren we er Batu Ferringhi. Dit strand is helemaal ingericht op de toeristen, waterscooters, bananenboten, parachutes. Leuk om te zien dat de meeste mensen op dit strand, locals zijn. Ik heb heerlijk in de zon gelegen en veel gepraat over de cultuur in Nederland, Maleisië en Pakistan. Echt interessant om met zo,n ander persoon op te trekken! We hebben wat gezwommen en tussen de middag hebben we sweet and sour gegeten. Wel grappig, je gaat aan een tafel zitten op een soort overdekt terras. Dan komt iemand met vijf verschillende kaarten en eentje voor het drinken. Elke kaart is van een ander eet tentje, maar ze werken een beetje samen hier. Na een kwartier wist ik wel wat ik wou, haha! ’s middags hebben we de schaduw opgezocht, ik heb nog gevoetbald met een jongetje op het strand. We hebben schelpen gezocht en heel veel zeesterren gezien! Daarna was ik wel klaar met al het zand, ons gesprek ging inmiddels, hoe kon het ook anders, over eten. En ik kwam erachter dat chocola in Maleisië niet duur is. In thailand betaal je zo drie euro voor een reep in Maleisië gewoon een euro, prima te doen dus. Die moest ik hebben. Na onze chocoladejacht in de 7 eleven liepen we richting de duurdere hotels. Muhamadali wou mij het 5sterren hotel laten zien waar hij werkt, zo ontzettend groot en luxe! Hierna namen we de bus terug naar Georgetown, maar stapte eerder uit. Bij een enorm luxe winkel centrum, dat erg bekend was werd mij verteld! Ontzettend leuk om een keer te zien en sommige dingen zijn zo goedkoop! Electronica en echte diamanten zijn veel goedkoper dan in Europa! Ik heb ook iets gekocht, voor mijn armbanden verzameling. Een zelfgemaakt armbandje, ik stond er naast toen ze hem maakte, met vier bedeltjes: klavertje vier, hartje, peace teken en een engeltje. Mijn dag kan niet meer stuk! Hierna gingen we naar buiten op zoek naar iets eten. We liepen over de foodmarket, zag er ontzettend leuk uit, en kwamen uiteindelijk bij een restaurant waar je kon aanwijzen wat je wou en hoeveel je wou, watermeloen juice erbij en dan heb wel weer anderhalve euro uit gegeven. Hierna heeft Muhamadali me naar een punt gebracht en me de weg gewezen naar mijn hotel. Misschien zie ik hem een andere x nog. Ik verdwaalde op de weg naar mijn hotel, maar een andere reiziger uit Bangkok wees me de weg. Morgen gaan we samen een broodje eten bij de Subway is het plan, we zullen zien. In het hostel had ik gelukkig wifi en was ik nog net op tijd om mama te feliciteren, lekker even bijgepraat. Hierna heb ik lekker gedoucht, nog even van het internet gebruik gemaakt en nu lekker slapen. Fijn dat iemand me op sleep touw neemt naar leuke mooie plaatsen die een normale toerist waarschijnlijk niet zou zien. Muhamadali heeft me ook geholpen met mijn verdere reis door Maleisië uit te stippelen, hij is immers al op veel plaatsen in Maleisië geweest. Ook gek dat je het zo druk kunt hebben terwijl je op reis bent, maar dat bevalt me wel, lekker veel dingen doen, bekijken en ervaren. Ik heb tot maandag mijn bedje hier in Old Penang Guesthouse en dan gaat de reis waarschijnlijk verder naar de Langkawi eilanden. Maar dat zien we dan wel weer!