Reiskriebels

Don't dream your life, but live your dream!

Picton – Wellington – Porirua

Zondag 25 maart
Het had de hele nacht niet geregend, een wonder! We werden voor de wekkers wakker en nadat we hadden ontbeten en ingepakt vertrokken we richting de ferry. Vandaag zouden we met de boot naar het Noorder eiland vertrekken. We waren er mooi op tijd en nadat we nog even moesten zoeken waar we precies moesten zijn, werden we in rij 4 geplaatst. Eventjes wachten en daarna konden we zo de boot oprijden. De boot was enorm! De zee was gelukkig rustig en het zonnetje scheen, heerlijk. Aangekomen in Wellington wilden we graag naar het museum, maar waar moet je in vredes naam je camper parkeren?! Na bijna een uur rond rijden in het super drukke, overvolle Wellington, besloten we dan maar eerst naar de camping te gaan. Camping 1 bestond niet. Camping 2 leek ons alleen geschikt voor motoren en dus werd het camping 3: 20 kilometer van Wellington af in het plaatsje Porirua. Tuinstoeltjes uitklappen, zonnebrandcrème op, thee met een chocolade koekje en een heerlijk zonnetje. De eigenaar is gepensioneerd en rijdt rond in een autootje om te kijken of alles wel zo gaat zoals hij wil, anders krijg je op je donder. Hij gaf aan dat je het beste met de bus naar Wellington kon gaan, dus dat gaan we morgen doen. Vanavond dus ook geen vis in een restaurantje in de hoofdstad van het land, maar aardappeltjes, groente en spareribs. Ach ook geen probleem toch!

FerryPictonPoriruaWellington

• 25 maart 2018

Previous Post

Next Post

Comments

1. Roelof Heling 29 maart 2018 - 4:12 pm Reply

mooie verslagen allemaal

Nog veel plezier de laatste week. Wat gaat dat snel he.
    Groeten van ons allemaal aan jullie en geit nog maar even.

Wat een belevenis voor jullie