Reiskriebels

Don't dream your life, but live your dream!

Frans Jozef Glacier – Kiwi’s – Hokitika – Punakaiki

Maandag 19 maart
We werden wakker in Frans Jozef Glacier. Scheen gisteren nog zo heerlijk de zon, vandaag regende het. Hoe dan ook, vandaag zouden we de gletsjer bezichtigen. Vol goede moed, in onze normale jassen, liepen we de gletsjer tegemoet. Het was bewolkt en op het bord bij het begin van het pad zagen we al staan dat we maar tot 750meter naar de gletsjer konden kijken. Was dat het waard? We waren er nu toch dus we liepen maar gewoon. We liepen en liepen en na een half uur waren we behoorlijk nat. Zo nu en dan hadden we al een blik kunnen werpen op de gletsjer en vanaf dit punt hadden we prachtig uitzicht. Nadat we foto’s hadden gemaakt trok het helemaal dicht en besloten we terug te lopen naar de camper. Aangekomen bij de camper waren we doorweekt. Gelukkig konden we snel schone kleren aan doen en doorrijden naar onze volgende activiteit: kiwi’s spotten in het wildlifecentrum. We kregen een Nederlandse vertaling mee en mochten zelf op ontdekkingstocht door het museum. Ze hadden twee kiwikuikens, maar toen we in het hok gingen kijken, stonden er nog vijftien andere mensen en zagen vrij weinig. Dit kwam tevens ook door de donkere ruimte die alleen werd verlicht door de rode lampen, kiwi’s zien geen rood. We liepen verder door het museum en toen we na een uurtje klaar waren, besloten we nog even terug te gaan naar de kiwi’s. En ja hoor, er stond niemand en we hadden het rijk voor ons zelf. Voordat we het wisten hipte er een best groot rond bolletje voor onze neus langs, dit moest een kiwi zijn! Nu we wisten waar we naar moesten kijken, zagen we ook al snel de tweede kiwi! Wat een schattige beesten. Hierna reden we een uurtje voordat we in de camper gingen lunchen. Hierna reden we nog een eindje en kwamen aan in Hokitika, dit stadje stond in het boekje omschreven als een leuk stadje om souvenirs te kopen, vooral de groene steen en goud waren hier veel te krijgen. Wij hadden vrij weinig met dit stadje, maar het was een leuke tussenstop. Nadat we nog een taartje aten in een café waar ze helemaal niet blij met ons waren, omdat ze over tien minuten dicht zou gaan, reden we verder naar Punakaiki. Onderweg mochten we al een glimp opvangen van de pancakerocks en onze camping lag aan het strand. Het zonnetje scheen hier ook alweer en natuurlijk aten we pannenkoeken bij de pancakerocks.